23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Eksperter: Tilbudsaviser gør dine varer dyrere

I Danmark betaler producenterne af dagligvarer 12 mia. kr. årligt på tilbudsaviser. Et beløb der er meget højere end i andre EU-lande.

Ifølge ekstern lektor og ekspert i virkningsgraden af markedsføring, Per Østergaard Jacobsen, og ph.d. i ledelse af innovation og Claus Varnes, på Institut for Produktion og Erhvervsøkonomi på CBS koster tilbudsaviserne producenterne af dagligvarer 12 milliarder kroner. Beløbet er højere end i andre EU lande.

Hvor stor en del af beløbet, forbrugerne skal betale, er uklart. Direktør i brancheforeningen Dagligvareleverandørerne, Niels Jensen, mener ikke, man kan sætte det op som de to forskere har gjort.

- Det er alt for teoretisk. Det ville sikkert også være billigere at sælge alting i en hvid æske, men det ville nok ikke sælge. Beløbene er investering i en markedsføring, som løbende tilpasses forbrugernes behov og ønsker, siger Niels Jensen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.146|instance-web01